co was te drogi tak męczą? ja w tamtym roku w 36 h 1980 km z powrotem podobnie. bez żadnych noclegów 2 kimy po 1h i super się jechało
kodowanie i kasowanie błędów ABS mk60ec1
Zwiń
X
-
wymiana pompy z golfa do octavia
kodowanie z orginalu do tej nowej
było 18bit zmian na 19bit - dodany ostatni bit wartość 00
dodam jeszcze ze pompa jest montowana w o2 przed fl.
zamontowany licznik po fl ze znanej octavi. kodowanie abs tez od tej samej
kod warsztatu wpisany w vcds tan sam co w autoscanie z octavi dawcy
Komentarz
-
-
po pierwsze to bajt chyba! podaj numery części oryginału i zamiennika, to po plikach lbl (o ile nie są już w wersji spakowanej clb) będzie można dojść, jak powinno wyglądać nowe kodowanie na podstawie tego, co zakodowane było w starej pompie.
to nie jest tak, że kodowanie ze starego weźmiesz, na pałę coś dopiszesz z tyłu lub przodu i zadziała. Przeważnie przy zmianie długości słowa konfiguracyjnego jednak położenie bitów odpowiadających za konkretne funkcjonalności zmienia się nie tylko względem całego słowa konfiguracyjnego, ale także względem siebie wzajemnie
piszę o tym, że chyba bajt doszedł, bo bit może mieć wartość 0 lub 1, bajt zaś wartości z zakresu od 0x00 do 0xff
jak to przysłowie mówi:
rodzajów ludzi jest 10, ci którzy rozumieją kod binarny i cała reszta.Pozdrawiam, Robreg.
----
furmanka.blogspot.com fan ;-)
Komentarz
-
-
oczywiście bajt nie bit - mój błąd
pompa dawcy była AD 18 bajtów a teraz mam ochotę zamontować BE 19 bajtów
wedle wszystkich informacji pompa z długim kodowaniem 18 bajtową przy zamianie na 19 bajtową konieczne jest dopisanie ostatniego bajtu w wartości 00
tu chodzi o to dlaczego pompa nie chce przyjąć kodowania a nie o literówkę choć bardzo znaczącą bit a bajt
Komentarz
-
-
a dla słabych, możesz podać te magiczne cyferki (9 szt.), które przed literkami stoją? łatwiej tego kodowania szukać
[ Dodano: Sob 17 Lis, 12 22:42 ]
poza tym jeśli już uzywamy nomenklatury transplantologii, to chyba pompa biorcy organu oryginalnie była w wersji AD a dawca organu oddał swój pęcherz, tfu, pompę w wersji BE, tak?Pozdrawiam, Robreg.
----
furmanka.blogspot.com fan ;-)
Komentarz
-
-
no nie do końca
bo z octavi po fl dawcy jest licznik, gateway i kodowanie pompy AD i to jest wszczepiana do octavia przed fl
jak wiadomo pompa kodowana jest pod auto wiec licznik i kodowanie pompy AD jest od jednego auta
pompa BE pochodzi z golfa i ma być zamontowana
a magiczne numery to
1K0 907 379 AD
1K0 907 379 BE
Komentarz
-
-
rrobert, przerabiałem to i nie dałem rady znaleźć odpowiedniego kodowania ops:
auto pojechało do ASO i tam wygenerowali prawidłowe kodowanie
chociaż też nie jest pewien prawidłowośc ich kodowania->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
poprzednie modele:
->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez rrobertczyli potwierdzisz
ze w przed fl można wsadzić pompę po liftowa
no tak ale kodowanie pochodzi z auta z którego mam Vin i kodowanie pompy
W moim przypadku rzeczywiście wystarczyło dodać do kodowania 00 na końcu i z 18 bajtowego kodowania zrobiło się 19 bajtowe.
Zainstalowałem pompę 1K0 907 379 BE highline (z HHC, TPMS i XDS - oraz obsługującą PLA).
Moje kodowanie jest następujące (włączony TPMS, HHC i XDS):
Address 03: ABS Brakes (J104) Labels: User\1K0-907-379-60EC1F.lbl
Part No SW: 1K0 907 379 BE HW: 1K0 907 379 BE
Component: ESP MK60EC1 H31 0108
Revision: 00H31001
Coding: 113B201C09220001881304E8901D00412D0800
Shop #: WSC 01000 259 99254
VCID: 76E9977CC1DC22E
No fault code found.
Masz ten sam silnik co ja, jeżeli wstawiasz pompę BE to spróbuj może wkleić te kodowanie. Ale ważna sprawa po wymianie pompy trzeba zrobić adaptację czujników:
G85, G200, G201, G202
Procedurę adaptacji masz tu;
ross-tech wiki
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez rrobertpróbowałem zrobić kalibracje g85 i nic błąd w kanale 60
zastanawia mnie jedno czy jak mam niepodpięte czujniki z kół do będę mógł zakodować moduł.
po podpięciu jednego czujnika niema możliwości skasowania błędów.
VCDS wyświetla błąd
Komentarz
-
-
japrzerabiałem pompy z O2FL i Tourana(inna rozpiska pinów) i się nie dało na żadnej z nich
nawet ASO rozłożyło ręce
poza tym jest problem z sygnałem z maglownicy i czujnika skrętu- krzynol walczył z tym dość długo i nie dało rady
wydaje mi się że problem jest z CEprzyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI
wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez kowaltom99Masz ten sam silnik co ja, jeżeli wstawiasz pompę BE to spróbuj może wkleić te kodowanie->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
poprzednie modele:
->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez rrobertczujnik kąta dziala prawidłowo to znaczy jest odczytywany przez pompę i wyswietlany w blokach pomiarowych.
Przypomniało mi się, że po wymianie pompy adaptację każdego czujnika musiałem robić osobno tj:
- włączenie zapłonu
- VCDS - wejscie od razu w sterownik ABS
- wejście w Security Access - 16
- wpisanie kodu 40168, aby właczyć basic setting.
- adaptacja czujnika
bez podania kodu - adaptacja nie była możliwa (kanał niedostępny)
Może w tym jest problem?
Komentarz
-
-
wpisywałem kod 40168 i potwierdzone było że przyjęte
jedyny problem to może być że czujniki kół są odpięte
robie przejście z mk70 na mk60ec1 - i dopiero jak będzie można zakodować pompę prawidłowo wymienię ją i przerobie wtyczkę
a może ma ktoś na zbyciu uszkodzony sterownik do mk70 chodzi mi o gniazdo żeby zrobić konkretną przelotkę z wszystkimi sygnałami
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez rrobertwpisywałem kod 40168 i potwierdzone było że przyjęte ...
To może być ważne - aby wykonać adaptację czujnika G85 - trzeba najpierw kawałek się przejechać wg instrukcji:
Start the vehicle.
Turn the steering wheel one turn to the right and one turn to the left.
Drive in a short distance straight line on a level surface at a speed not higher than 20 km/h.
If the steering wheel is straight during the test drive then stop the vehicle with the wheels pointed straight.
Ensure that the steering wheel is not moved again.
Keep the engine running and do not switch off the ignition.
System voltage at least 12.0 V.
Czy ty próbujesz kodować pompę "na sucho", to jest tylko z podłączonym zasilaniem i CAN-em? Tak to chyba nie da się zrobić adaptacji i kodowania.
Wiem, że u mnie było prościej (nie musiałem robić adaptera do wtyczek - od razu miałem wtyczkę 47-pinową), ale ja zrobiłem tak:
- wymiana pompy - od razu zamocowanie na miejscu docelowym i podłączenie przewodów hamulcowych
- odpowietrzanie pompy ABS (wg procedury z ross-tech wiki)
- odpowietrzanie przewodów hamulcowych (metoda tradycyjna)
- adaptacja czujników (łącznie z jazdą)
- kodowanie modułu.
Dopiero jak wykonałem wszystko powyższe wszystkie błędy zniknęły.
Wg mnie trzeba zaryzykować i zrobić kompletną wymianę. Niestety u Ciebie dodatkowo dochodzi wykonanie adaptera wtyczki 26 na 47 pin.
Do stracenia 1 dzień i kilka litrów płynu hamulcowego (odpowietrzenie pompy aBS to koszmar - idzie mnóstwo płynu). Najwyżej wrócisz do starej pompy.
Komentarz
-
-
chodziło o to ze po wpisaniu Security Access zostal przyjęty nie chodzi o kodowanie samej pompy
ale brak możliwości wykonania ustawien podstawowych - wyświetlany jest błąd w kanale.
dokładnie to są testy "na sucho"
wymiana pompy u mnie jeszcze związana jest z wymianą przewodów hamulcowych z przodu - inne końcówki do pompy - lub wykonanie adaptera.
i tu jest problem wolał bym być pewny czy sie zakoduje.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez rrobertchodziło o to ze po wpisaniu Security Access zostal przyjęty nie chodzi o kodowanie samej pompy
ale brak możliwości wykonania ustawien podstawowych - wyświetlany jest błąd w kanale.
dokładnie to są testy "na sucho"
wymiana pompy u mnie jeszcze związana jest z wymianą przewodów hamulcowych z przodu - inne końcówki do pompy - lub wykonanie adaptera.
i tu jest problem wolał bym być pewny czy sie zakoduje.
Wygląda na to, że na sucho nie zakodujesz, więc masz 2 wyjścia:
1. Odpuścić sobie
2. Zrobić pełną przekładkę (z modem wtyczki oraz przewodów hamulcowych)
Jak po punkcie 2 nic nie wyjdzie - wracasz do starej pompy - i punkt nr 1.
PS- adapter wtyczki jest do ogarnięcia - tymczasowo możesz połączyć starą wtyczkę i nową pompę samym "pajączkiem" z kabelków z pinami.
Co do przewodów hamulcowych - może da się zrobić tymczasowe przejściówki z przewodów elastycznych? Chodzi tylko, aby po wymianie pompy przejechać te parę metrów aby zrobić adaptację czujników. Oczywiście jak nowa pompa zadziała - to trzeba wszystko zrobić profesjonalnie.
Sama wymiana pompy to 30 min roboty - gorzej jest z odpowietrzaniem. U mnie poszło ponad 2 litry płynu hamulcowego zanim cały układ się odpowietrzył. A finalne odpowietrzenie nastąpiło po tygodniu - jeszcze wyleciało z przewodów kilka bąbelków powietrza.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez rrobertspacewalker - ok ale
ale pompa jest kodowana pod Vin samochodu który jest w liczniku i w immo - prawda
zamontowany jest licznik z Vinem auta w którym była pompa mk60ec1 i jest jej kodowanie
które chcę wpisać do innej - i to powinno chodzić
- kod samochodu (1U, 1Z, 1K ........)
- kod silnika
- skrzynia (manual czy automat)
- napęd 1 oś czy 4x4
Moje kodowanie pompy BE, które podałem dotyczy
- samochód 1Z MY 2009
- silnik BXE
- skrzynia manual
- napęd 1 oś
1. Wg mnie w ABS nie ma kodowanego nr VIN (okazało się po czasie, że jednak ma), to nie jest część którą trzeba kodować w ASO w połączeniu z serwerem VW (tak jak to jest w przypadku wymiany licznika)
2. jeżeli chcesz zakodować ABS oryginalnym kodowaniem dawcy - może się okazać że się nie da, bo dawca miał np skrzynię automat, a u Ciebie jest manual.
3. Jeszcze ważna informacja o której sobie przypomniałem - kodowanie pompy ABS należy robić po wykonaniu adaptacji czujników - inaczej pompa nie zapamięta kodowania
Komentarz
-
Komentarz